13.08.2010 (17 päev)

Varahommikuses pimeduses hakkas telgi katus kergelt krabisema, langesid esimimesed piisad. Äkki jääb järele? Sabin muutus korralikuks vihmaks ja nii jäigi.

Viljo, vapper mees, kes oli telgi püstitanud kohta, kus vihmavesi hakkas kimbutama ka alt poolt, kokanaatis vihmale vaatamata pudru ning kohvivee valmis ja mina olin õnneks eelmisel õhtul saia-vorsti–juustu portsud valmis viilutanud. Nii me siis kössitasime telgis ja nosisime hommikusöögi kallal.

Vihm jätkas sama hooga ning taevasse vaadates ei paistnud sellel lõppu. Teadsime, et mõne kilomeetri kaugusel on hütt, võtsime plaani asjade pakkimise ning Pederü hütti (1548 m) mineku. Hütti, njah, kas seda tänast varianti just hütiks enam nimetada saab, jõudsime ligemärgadena.

Soe tee ja vaade lumisele eelkurule. Just lumisele, ei rohkem ega vähem. Mõte minna märgade asjadega veelgi kõrgemale, kus valendab lumi, ei tundunud väga mõistlik. Otsustasime oodata. Ja me ei olnud ainsad, kes seda tegid. Teised olid küll seljakottijad, suuremate ja väiksemate kottidega. Ja mõni maanteerattaga lõbutseja eksis kah sinna korraks ära. PS sellest punktist maanterattaga enam edasi ei saanud.

Lugulaul soola hankimisest:
Elasid kord matkasellid, kellel oli karu ning ideaalsest elust puudus vaid sool. Nad proovisid hea ja halvaga, kuid ei saanud soola hangitud. Ühel päeval tekkis neil mõte, et joodavad karu kui kõige kergema tequilast purju, siis kõrtsidaam toob soola vabatahtlikult koos joogiga lauda. Mõeldud tehtud. Karu purjus, sool topsis. Asusid nad siis teele, puud soola ühel ja karu teisel õlal. Karu suutis jõmiseda vaid laulujuppi „Mömmi elas loomaaias, kopsakas ja muidu maias ...“. Kui saabus serpentiinikurv, kostus ülevalt mäelt alla orgu selgelt „MÖMM“. See mis karust sai ei ole täpselt teada, aga soola jagub siiani.

Joonealune: antud luguloos kasutatud karu prototüüp on elus ja terve ning nõus meeskonna nimel veelgi soola hankima. Ahjaa, ühtegi päriskaru loo valmimisel ei kasutatud.

See, kas eelnev jutt ka tõele vastas, on juba teie mure selgeks teha.

Nüüd mõistujutust päris elu juurde tagasi. Hankisime Tallinnast ilmateadet, et teaksime teha plaane. Ilmateade oli ..., ma jätan parem vahele, sest suundusime selle peale uurima, milliseid majutusvõimalusi selles „hütis“ pakutakse. Selleks, et vähem maksta, valisime 33 eurose suure naridega toa ning peremees arvas, et vaevalt keegi samaks ööks sinna lisaks tahab tulla. Korralikud kahesed toad maksid 45 eurot nina kohta. Rõdule panime kuivama telgid ja rattakottide vihmakatted ning pestud pesu laotasime oma tuppa ning koridoris meile ettenätud pesuruumidesse laiali.  Tundsime end kui kodus. Rataste jaoks oli neil suur garaaž.

Väike kehakinnitus saiade näol ning kuna taevas pärastlõunasel ajal klaarus, siis toas igavlemise asemel läksime mäkke kondama. Valisime tee, mis lookles ülesse mäkke ühe teise hüti juurde. See tee oli hullumeelse tõusunurgaga ning autodele põhimõtteliselt keelatud, kuid paar kaelamurdjat tuli siiski vastu. Samuti möödusid meist pidurikrigina saatel paar persooni koormamata mägirattaga. Tee kalle oli suisa nii hull, et alla tulles suutis Viljo talla alla jäänud kivikeste abil seliti lennata. Õnneks midagi hullu ei juhtnud ning pisut sai kannatada vaid koorikjope.

Aga millised uhked vaated ootasid meid üleval. Värske lume alla mattunud mäed, vulisevad ojad, rohkest niiskusest rohetav rikkalik mets, päikesest kuldne org.

Naastes tegime imelühikese uinaku ning hiljem juba õhtusöögi. Hehh, sool. Selle saime siiski lihtsamalt hangitud, kui päeval tehtud hüva plaan ette nägi. Seega jäin mina tequilast ilma 8-( ja pidin leppima imehea seapraega seente ja ehtsate praekartulitega ning söögisaalis voogava õhkonna loomiseks lisaboonusena grapa.
Traditsiooniline õhtu ebatraditsioonilises kohas kaardimängu ning 80% rüüpega.

Teised nohisevad juba magada, mina kriban pealambi valgel. Pihin – ohhkuiheaolisoojaveegapesta – nii, see oli mu väike nõrkushetk. Magama!!