06.09.2010 (10 päev)

Äratus kell 7.30. Täitsa kohutav, kuidas ei tahtnud pead padjalt tõsta ning tekki eemale lükata. Aga kurinahk, mu kallid kaaslased ei lasknud pikalt teki all vigiseda ning sunniti soojast pesast välja.

Selle hotelli hommikusöök oli rikkalik – muna, sink, juust, saiad, erinevad krõbinad, koogid, mahlad, kohvi, tee, puuviljad jne. Otsustasime päeva alustada tõusuga 3100 meetrile, sedakord tõstukiga. Täitsa ülesse ning tagasi pääseb, kui lunastada 20 eurone pilet. Kummaline oli selga tõmmata talvevarustus ning astuda suuskadega varustatud inimestega tõstukile ning üleval sattuda keset suusatamise keerist. Olen ju suvisel rattamatkal, kus peaks mind ümbritsema leitsak ning poolpaljad palavusest higised kehad. Aga suusatajad, mh. Hehh, aga lumest oli palju rõõmu, mis sest, et viimati sai seda nähtud alles maikuus. Vauuuuuu, suurepärane vaade. Kõikjal kuhu pilk ulatus, laiusid vaid mäed. Päike lõõmas kuumalt, kuid tuul oli teravalt külm. Mulle meeldis.

Samas ei tekkinud tahtmist talvistes tingimustes pingutada ning suuski alla siiski ei ihanud. Meenus ratas, suvi, soe – kas tõesti olen suvisel rattamatkal.

Kuna keskkond ei olnud tõesti suvisele rattamatkale kohane, põgenesime mäelt tagasi tõstukisse ning hotelli pakkima. Ei tea kas kõrgus ning värskes õhus viibimine väsitas, igatahes ei suutnud ma enam haigutusi varjata. 15 minutiline uinak tegi imet.

Soojalt riide, rattale ning sik-sakitades põrutasime Stelvio kurult Stelvio poole. Piduriklotsid kulusid mühinal ja rihmikud ning pikad püksid kattusid sellest musta kihiga. Oli ikka järsk küll. Vastu sõitsid mõned maanteeratturid, kes olid eelmisel päeval meist möödunud. Äratundmisrõõm! Stelvio poolses küljes oli kokku 48 serpentiini kurvi, andis alles keerutada. Pean tunnistama, et sõrmed olid alla jõudes pidurdamisest kanged ning jalad samas asendis püsimisest töntsid. Kokku tuli ca 26 km laskumist. Esimestel kilomeetritel tundus, et tee sellel mäeküljel on laugem, kuid kilomeetreid kogudes muutus laskumisnurk kohati väga raskeks. Peamiselt jõudis jälgida vaid seda, et ratas oleks tee suhtes õigel trajektooril ja väga otse mõnda auku ei põruta, ümbruse ilu nautlemiseks jäid vaid mõned sekundid.

Prata alla Stelvios tegime pealesunnitud peatuse, sest pidime kindlasti täiendama varusid, kuid siesta lõpuni (15.00) oli tervelt kaks tundi. Siit soovitus, selles riigis tasub aega planeerides mõelda ette, kas asustatud kohta jõudes on poed avatud. Aga ega me kurvastanud, poisid said õlled ja magustoidud kätte ning aeg lendas heas seltskonnas kiiresti.

Ahjaa, ma ei saa seda mainimata jätta, et mängisin selles poes pingviini, tehes mõnemeetrise sõidu kõhu peal. Mis ja miks täpselt juhtus ei mäleta, aga ronisin mingi tõkke alt läbi ja hetk hiljem liuglesin/siuglesin maas ;D

Ja siis algas tõeline turism, sest kulgesime mööda ametlikku rattateed, mis lookles õunaaedade vahel kergelt allamäge. Viljol läks vist igavaks ning ta otsustas teha kõrvalepõike. Sattusime toredale murusele teele. Vau, olin sunnitud kasutama korraks lüka-lüka stiili, sest ühtäkki oli tee sisuliselt püsti. Vahva hetk tekkis siis, kui teele sattusid vihmutid. Suutsin sättida möödumise just sellisele hetkele, kus pihustatavad veejoad keerasid õunaaeda tagasi, aga naeru pugistades ja järsul nõlval poris rallides mökutades oleksin äärepealt täis laksu selga saanud. Irvita veel , siis võib kindel olla, et viimanegi jõud kaob ;)

Tagasi rattateele jõudes, pisut pärast Laas´i küla, leidsime Adige jõe ääres mõnusa kõrvalise telkimiskoha. Loomulikult mitteametlik. Veidike edasi asus Göflani nimeline küla. Enne telkimiskohta oli tasasel asfaldil kulgevast rattateest saanud põnev kruusane üles-alla siuglev käänuline tee. Mõnna.

Telkimisplats sisaldas järgnevaid mugavusi: joogivesi, lauad-toolid, jõgi, sile plats, varjatud uudishimulike silmade eest. Õhtu ähvardas tulla vihmane, õnneks tibutas vaid kergelt.

Jõgi mühises jõuliselt ning vaid mõnel korral oli kosta vastu telgikatust sabistavat vihma. Väga kuum öö.

  • Distants: 41 km
  • Keskmine sõidukiirus: 19,6 km/h
  • Suurim sõidukiirus: 62 km/h
  • Sõiduaeg: 1:58 h
  • Kogutõus: 143 m Kogulangus: 2000 m ;)
  • Ööbimine: 781 m
  • GPSi rattasõidu jälg puudub, mäel käimine on siin

No comments:

Post a Comment